Maksutavat verkkokaupassa

Keskustelua verkkokaupoista ja verkkokaupan ylläpidosta sekä markkinoinnista.

Re: Maksutavat verkkokaupassa

ViestiKirjoittaja tomni » To Kesä 30, 2011 17:09

Firebird kirjoitti:Tulisi nyt Suomen Verkkomaksujen kylkeen elokussaa jos kauppias niin haluaa, äkkiseltään vaikutti ihan ok:ltä. Klarnasta olen sen verran negatiivista kuullut että ei ole houkutellut kokeilemaan - mutta mites tämä Joustoraha? Yli 1200 verkkokauppiasta sivujen mukaan käyttää palvelua.

Mitä negatiivista Klarnasta kuulunut? Käytössä usemmalla asiakkaalla eikä sieltä ole negatiivista hirveästi kuulunut.
tomni

ViestiKirjoittaja nippala » To Marras 24, 2011 1:01

Meillä on pitkälti toista sataa verkkokauppaa asiakkaana, joilla on Klarna käytössä. Itselläkin on ollut se käytössä (ennen kuin myin verkkokauppani pois) ja sekä asiakkaiden että oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että hyvin toimii! (mää oon myös niiden jälleenmyyjä, eli siinä mielessä voit miettiä olenko jäävi kehumaan ;-))
Kyllähän se lisää myyntiä, kun asiakas voi tilata laskulla. Osamaksussa (Klarna Tili) sama homma.
Meillä oli omassa kaupassamme vielä suolainen maksutapalisä asiakkaalle Klarnan kanssa, mutta silti vaikka kaupassa oli monipuoliset maksutavat, niin noin 15-20% asiakkaista valitsi Klarnan, eli on se monen kuluttajan näkökulmasta selvästi mukavampi vaihtoehto. Helpottaa ostopäätöstä, kun laskun kanssa toimitaan kuitenkin aina siten, että ensin tulee tavara ja sitten sä vasta maksat. Verkkopankissa kun maksat, niin kyllä se ottaa päähän odottaa niitä tavaroita viidettä viikkoa, kun rahat olet jo pulittanut..
nippala

ViestiKirjoittaja Hornis » Ke Tammi 18, 2012 20:49

Klarnan sopivuus riippuu pitkälti siitä mitä myyt. Meille se ei sopinut lainkaan. Kokeilimme klarnaa vajaan vuoden, jonka jälkeen se jätettiin pois eikä tosiaan ole kaivattu takaisin.

Klarnan ehdottomasti huonoin puoli on se, että provikat maksetaan alkuperäisen tilauksen mukaan vaikka osa tilauksesta palautuisikin kaupalle. Eli maksat esimerkiksi provikat klarnalle 2000€ myyneistä josta palautuukin sitten syystä tai toisesta iso osa takaisin ja lopullinen myynti onkin vaikka 500€. Klarnalle kuitenkin maksat provikat tuon alkuperäisen myynnin mukaan. Vaatekaupoissa klarna varmasti lisää ostoksen keskihintaa, kun ihmiset tilailevat monta eri kokoa samasta vaatteesta ja palauttavat loput. Kauppias sitten saakin ihmetellä, että mihin ne katteet on kadonneet.Toinen ongelma on se, että klarnalla yrittävät yleensä tilailla ihmiset, joilla ei ole muutenkaan rahaa ja monella se luottoraja, jonka klarnalta saa on olemattoman pieni. Omien kokemuksien mukaan muutamia kymppejä.

Meillä klarna siis aiheutti vain enemmän työtä, emmekä huomanneet juurikaan eroa myynnissä kun jätimme sen pois maksutapana.
Hornis

ViestiKirjoittaja goos » To Tammi 19, 2012 15:42

tomni kirjoitti:Mitä negatiivista Klarnasta kuulunut? Käytössä usemmalla asiakkaalla eikä sieltä ole negatiivista hirveästi kuulunut.

Mulla on ollut reilusti ongelmia heidän asiakaspalvelun kanssa ja integraatioiden kanssa ongelmia. Esim prestashopin Klarna moduuli on edelleen rikki vaikka olen asiasta maininnut heille noin 4-5 kertaa 1.5 vuoden aikana. Tai ehkä se on korjattu mutta eivät ole asiaa mulle osanneet kommunikoida. Samoin heidän asiakaspalvelu jättää "hankalat" tai "vaikeat" tapaukset käsittelemättä ja olettavat että ongelma poistuu tällein. Asiakaspalvelulle käsitteet kuten "kiitossivu" ja "saisinko puhua ihmsen kanssa joka ymmärtää integraatioista", tuottivat heille liian ison kynnyksen toimia.

Eli laittaisin Klarnan samaan kastiin kuin checkout, jos hommat toimii niin ei oo ongelmaa mut heti jos on jotain niin ei kannata olettaa saavansa mitään asiakaspalvelua. Suomenverkkomaksut on sit erilainen tapaus ja sieltä olen aina saanut hyvää palvelua ja he hoitavat asiat loppuun asti, heillä selkeesti siis hyvää porukkaa duunissa.
goos

ViestiKirjoittaja integration » To Helmi 23, 2012 11:12

Hei "Goos".

Löysin ylläolevan kirjoituksesi koskien Klarnan toimivuutta sekä asiakaspalvelun laatua.
Tarjoamamme palvelun taso on Klarnalle erittäin tärkeää ja yksi toimintamme kulmakivistä, ja pahoittelen sitä että olet kokenut toisin.

Haluaisin auttaa sinua. Olen itse Suomen päässä integroinnin tehtävissä Klarnalla, voisit laittaa minulle suoraan sähköpostia. Saan varmasti asiakaspalvelustamme lisää infoa kyseessä olevasta ongelmasta Prestashopin kanssa, jos vain saan tietooni muun muassa kauppias id:si Klarnalla, mutta toki helpottaa asian selvittämisessä jos kuvailet ongelman alustavasti suoraan sähköpostiviestissä. Selvitän sitten asiaa integroinnin näkökulmasta, kuten olisi alunperin kuulunutkin ja voin samalla selvittää ongelmaasi asiakaspalvelumme kanssa.

Enenpää en pysty asiaa kommentoimaan tällä hetkellä, vain pahoitella, koska en tiedä onko tämä tapaus koskaan tullut integraatio-osastollemme asti.
Toivottavasti olet pian yhteydessä niin saisimme myyntisi alkamaan/jatkumaan onnistuneesti Klarnan kautta, sehän on toki molemminpuolinen intressi.

"Prestashopin moduuliin on tehty päivityksiä, ja viimeisimmät ja tuetut versiot löytyvät täältä:
http://integration.klarna.com/modules/s ... 2&module=6 "

Ystävällisin terveisin,
Heli Klarnalta /
integration@klarna.fi
integration

ViestiKirjoittaja goos » Ma Helmi 27, 2012 9:39

integration kirjoitti:Hei "Goos".

Löysin ylläolevan kirjoituksesi koskien Klarnan toimivuutta sekä asiakaspalvelun laatua.
Tarjoamamme palvelun taso on Klarnalle erittäin tärkeää ja yksi toimintamme kulmakivistä, ja pahoittelen sitä että olet kokenut toisin.

Haluaisin auttaa sinua. Olen itse Suomen päässä integroinnin tehtävissä Klarnalla, voisit laittaa minulle suoraan sähköpostia. Saan varmasti asiakaspalvelustamme lisää infoa kyseessä olevasta ongelmasta Prestashopin kanssa, jos vain saan tietooni muun muassa kauppias id:si Klarnalla, mutta toki helpottaa asian selvittämisessä jos kuvailet ongelman alustavasti suoraan sähköpostiviestissä. Selvitän sitten asiaa integroinnin näkökulmasta, kuten olisi alunperin kuulunutkin ja voin samalla selvittää ongelmaasi asiakaspalvelumme kanssa.

Enenpää en pysty asiaa kommentoimaan tällä hetkellä, vain pahoitella, koska en tiedä onko tämä tapaus koskaan tullut integraatio-osastollemme asti.
Toivottavasti olet pian yhteydessä niin saisimme myyntisi alkamaan/jatkumaan onnistuneesti Klarnan kautta, sehän on toki molemminpuolinen intressi.

"Prestashopin moduuliin on tehty päivityksiä, ja viimeisimmät ja tuetut versiot löytyvät täältä:
http://integration.klarna.com/modules/s ... 2&module=6 "

Ystävällisin terveisin,
Heli Klarnalta /
integration@klarna.fi

Ongelma liittyy siihen ettei klarnan moduuli lataa order-confirmation.php:ta niinkuin sen pitäisi, joka tekee kaiken järkevän webanalytiikan mahdottomaksi.

asiakaspalveluun liittyen niin viime viikolla tuli vastaan tapaus missä asiakas soitti klarnalle ja kyseli paljonko maksaa teidän kauttaa kun ostan tämmöisen tuotteen tähän hintaan ja maksan sen tässä ajassa. Klarnan puolelta todettii "tässä on kiintee maksu tämmöien ja prosentit tämmösiä, laske itse" aivan loistavaa asiakaspalvelua jos halutaan että asiakas ostaa muualta/toisella maksutavalla.
goos

ViestiKirjoittaja integration » Ma Maalis 05, 2012 14:01

Hei,

Edelleen pahoittelen tapahtunutta, haluaisimme auttaa asioiden selvittämisessä.
Olethan yhteydessä yllä mainittuun sähköpostiosoitteeseen ja kerrot ongelmasta tarkemmin.
Olemme sinuun heti yhteydessä asian tiimoilta.

Ystävällisin terveisin,

Heli Klarnalta

(integration@klarna.fi)
integration

ViestiKirjoittaja goos » Ti Maalis 06, 2012 1:05

integration kirjoitti:Hei,

Edelleen pahoittelen tapahtunutta, haluaisimme auttaa asioiden selvittämisessä.
Olethan yhteydessä yllä mainittuun sähköpostiosoitteeseen ja kerrot ongelmasta tarkemmin.
Olemme sinuun heti yhteydessä asian tiimoilta.

Ystävällisin terveisin,

Heli Klarnalta

(integration@klarna.fi)

jos teille käsite kiitos-sivu tuottaa ongelmaa ja ette osaa sitä tarkistaa itse voin toki teitä konsultoida tarvittaessa :), uskon myös että Söderholm tarjoo palveluksia tarvittaessa kohtuu hintaan. Nojoo leikki sikseen...

Nämä asiat ovat perusasioita kun tehdään maksutapamoduuleja, se on kauppiaalle elintärkeää että default kiitos-sivu ladataan (riippumatta alustasta). Tämä pitäisi tarkistaa jokaisen moduulin osalta, että se toimii, ettekö tee tätä? Syy miksi order-confirmation.php ei lataudu johtuu siitä, että tilauksen avain ei siirry mukana koska olette kopioinneet yhden bugisen moduulin aikoinaan. Homman voi korjata lisäämällä parametrin "key='.$order->secure_key" order-confirmation.php kutsuun. Voihan se olla että tämäkin on jo korjattu, en ole asiaa selvitelly 1.5 vuoteen, kun oli helpompi korjata itse kuin pyytää teitä korjaamaan se kaikille.
goos

Edellinen

Paluu Oma verkkokauppa