Mitä haluat tehdä ennenkuin potkaiset tyhjää?

Esittele verkkopalvelusi. Kaikki hyvät konseptit ja ideat tänne. Ja huonot?

Mitä haluat tehdä ennenkuin potkaiset tyhjää?

ViestiKirjoittaja MrHakala » La Touko 22, 2010 1:34

Niin mulla on tää ikuisuusprojekti, jonka nyt mm. micfiren ehdotuksesta ajattelin julkaista. Saitti on bucketlist.net ja ne jotka ovat nähneet elokuvan The Bucket List voivat varmaan arvata mistä on kyse. Haluaisin melkeen sanoa että pre-alpha julkaisu on kyseessä mutta alpha:na se on nyt julkaistu :)

Vähän palautetta olis mukava saada...
Kannattaakohan puurtamista jatkaa vai pitäiskö vaan keskittyä oman lista toteutukseen?

Edit: Changed the stupid title
Edit2: "Iisakinkirkkoa isompi projekti" ... muhahaha ...pohjalaista nöyryyttä parahaimmillaan :D
Viimeksi muokannut MrHakala päivämäärä Ti Touko 25, 2010 23:11, muokattu yhteensä 2 kertaa
Käyttäjän avatar
MrHakala

Re: Iisakinkirkkoa isompi projekti :S

ViestiKirjoittaja Peetra » Ma Touko 24, 2010 23:56

Pitää vissiin mennä nukkumaan, tuntuu että se teksti vilisee liian nopeasti. :wink:
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja Peetra » Ti Touko 25, 2010 0:00

rupesi muuten herjaa sertifikaatista eikä FF antanut mun hyväksyä sitä. :shock: Ei kerta kaikkiaan tullut tuttua nappulaa hyväksymiseen. kirjoitin test jossain oliko se nyt /list/ ja painoin add ja sen jälkeen sivu meni ihan kreisiksi! Ja tyylimalline lakkasi näkymästä.

Eli yhtään en ole selville mitä oot tekemässä, selitä lisää! :D (En oo nähny leffaa, onko se katsomisen arvonen?)
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja micfire » Ti Touko 25, 2010 10:31

MrHakala kirjoitti:Niin mulla on tää ikuisuusprojekti, jonka nyt mm. micfiren ehdotuksesta ajattelin julkaista. Saitti on bucketlist.net ja ne jotka ovat nähneet elokuvan The Bucket List voivat varmaan arvata mistä on kyse. Haluaisin melkeen sanoa että pre-alpha julkaisu on kyseessä mutta alpha:na se on nyt julkaistu :)

Vähän palautetta olis mukava saada...
Kannattaakohan puurtamista jatkaa vai pitäiskö vaan keskittyä oman lista toteutukseen?

Etusivu staattiseksi. Muista, että jotkut (kuten minä) avaavat uudet linkit open in new tab ja jatkavat nykyisellä sivulla surffausta. Kun sitten saavutaan uudelle sivulle niin se voi olla X sekunttia tai minuuttia myöhemmin. Joten ei kannata pistää mitään slideshowta tms. missä on mahdollista porukan tulla kesken katsomaan ja sitten ihmetellä, että mitä vittua.

Tee yksinkertainen etusivu jossa on simppelisti kerrottu parilla lauseella mitä, miksi ja miten. Sitten vaan nappula josta pääsee aloittamaan. Kaikki muu on turhaa vielä tässä vaiheessa. Kun kävijä on sisällä toolissa niin sen jälkeen opetat miten sitä käytetään jos on tarvista (yleensä aina on). Vasta sen jälkeen alat näyttää jotain ylimääräistä mikä on sitä "hei meillä on tällänenkin" matskua.
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja Peetra » Ti Touko 25, 2010 11:53

micfire kirjoitti:ei kannata pistää mitään slideshowta tms. missä on mahdollista porukan tulla kesken katsomaan ja sitten ihmetellä, että mitä vittua.
Juu, toi oli se mitä yritin sanoa aiemmalla kommentillani. :)
Peetra kirjoitti:Pitää vissiin mennä nukkumaan, tuntuu että se teksti vilisee liian nopeasti. :wink:
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja MrHakala » Ti Touko 25, 2010 22:55

Oikeassa olette. Ja niin sen alunperin ajattelinkin. Aluksi piti olla vaan "tyylikäs design" ja yksinkertainen teksti. Sitten luin jotain huomion kiinnittämisestä 8 sekunnissa (ehkä juuri optimointi.comsta) ja siitä kehittyi tämä kaamea etusivu :(

Miten olisi yksinkertainen aloitus sivu jossa olisi esim. teksti:
"What do you want to do before you 'kick the bucket'? Why not start a list of your life goals and get help from friends and the bucketlist communit in fulfilling it! Live your dream, if only for a moment."
Tai "Mitä haluat tehdä ennenkuin 'potkaiset tyhjää'? Listaa elämäsi tavoitteet ja pyydä ystäviltä ja BL yhteisöltä apua niiden toteuttamisessa. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi "
...ja nykyisestä aloitus sivusta tekisi jonkinlaisen opastus sivun (ilman automaattista slideshowta?)
Samalla pitäisi hommata sertifikaatti että niistä virheistä pääsisi eroon.

Kiitos muuten kommenteista. Itse kun puurtaa kaikkien pikkuasioiden kanssa illat-yöt pitkät niin jää kokonaiskuva jotenkin hahmottamatta.
Käyttäjän avatar
MrHakala

ViestiKirjoittaja micfire » Ti Touko 25, 2010 23:12

MrHakala kirjoitti:Miten olisi yksinkertainen aloitus sivu jossa olisi esim. teksti:
"What do you want to do before you 'kick the bucket'? Why not start a list of your life goals and get help from friends and the bucketlist communit in fulfilling it! Live your dream, if only for a moment."
Tai "Mitä haluat tehdä ennenkuin 'potkaiset tyhjää'? Listaa elämäsi tavoitteet ja pyydä ystäviltä ja BL yhteisöltä apua niiden toteuttamisessa. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi "
...ja nykyisestä aloitus sivusta tekisi jonkinlaisen opastus sivun (ilman automaattista slideshowta?)
Samalla pitäisi hommata sertifikaatti että niistä virheistä pääsisi eroon.

Tuo kuulostaa ihan hyvältä ja siihen vielä istockphoto.comista jotain hyvää web 2.0 cartoon tyyppistä grafiikkaa illustroimaan mistä on kyse. Joku tyyppi jolla on lista ja on ruksimassa jotain siitä yli tms. jotain muuta samanlaista kivaa, mutta ei mitään mikä vaatii "tajuamista". Kannattaa muuten miettiä vielä kerran tuota "kick the bucket" termiä, koska minä en ollut koskaan kuullutkaan tuota sanontaa ja teen kuitenkin kaikki päivät töitä pelkästään englanniksi. Tämä ei tarkoita etteikö kaikki natiivit termiä tietäisi, mutta nettisivuilla käy aina niin paljon eri maalaisia jotta erikoisempia sanontoja kannattaa välttää. Mutta jos tuntuu siltä, että se kuuluu asiaan niin jätä ihmeessä - ihan oma valinta tietysti :)

Yksi yleinen tapa välittää viesti nopeasti on tehdä siitä 1. 2. 3. tyyppinen lista ja selkeät action pointit. Näin jokainen listan lukenut tajuaa välittömästi mitä sivuilla tehdään eikä tarvitse "tajuta" mitään. Siihen on syynsä miksi top 10 listat on niin suosittuja ;)
Käyttäjän avatar
micfire

Re: Mitä haluat tehdä ennenkuin potkaiset tyhjää?

ViestiKirjoittaja tee1 » Ti Touko 25, 2010 23:22

Mitäs jos hiot tuota palvelua vielä pienen hetken ja teet siitä erittäin helppokäyttöisen ja selkeän.
Sitten liität Facebook Connectin tms. ettei tarvi erillisiä tunnuksia. Tehdyn listan saisi suoraan julkaistua Facebookissa.
Voisi olla kova juttu, jos oikeat tahot löytävät palvelusi ja sana leviää.
tee1

ViestiKirjoittaja MrHakala » Ti Touko 25, 2010 23:42

Pahimmalla kilpailijalla on valitettavasti "What do you want to do before you die?" trademark :(
The Buried Life toisalta hypettää listaus ajattelua rapakon takana ja sitä kautta nostaa "elämäntyylin" otsikoihin.
Käyttäjän avatar
MrHakala

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Ke Touko 26, 2010 0:10

Mä en kyllä ymmärrä noita palveluita, koska jos mä haluan jotain tehdä niin teen sen. Tää on vähän kun, että ne opettaa muita jotka ei itse osaa. Sama juttu listaamisten ja kaiken elämänhallintaan liittyvien juttujen kanssa. Mun mielestä elämää ei pidä hallita, life is just a flow. Ja liika suunnittelu pilaa vaan kaiken, ilman kässärii sujuu aina parhaiten.

En mä kyllä ymmärrä Tarkkamarkankaan tapaista settiä. Itse oon sitä mieltä, että kun se liksapäivä on niin sen päivän sä oot kuningas - sä voit tehdä just miltä susta tuntuu. Noita päiviä on kuitenkin niin helvetin vähän vuodessa (joku 60). Kuluttaminen on kuitenkin paras tapa torjua lamaa. Eli kun liksa tulee tilille, niin hyvää safkaa, helvetin hyviä juomia, helvetin kalliita naisia ja uutta relettä & pukuu & lenkkarii kaappiin - ihan just miltä susta tuntuu vaan. Anna mennä!

Mä en koskaan suunnitellut, säästellyt tai liikaa kelaillut ja kattokaa mitä musta oikeen tuli? :D Nyt on naama tuttu Pasilan poliisiasemalla, Ylioppilaslehdessä, Seiskassa ja nimenkin useimmat tietää :D

Tulipa filosofista settiä.
JuhaS14

ViestiKirjoittaja Peetra » Ke Touko 26, 2010 9:18

JuhaS14 kirjoitti:kattokaa mitä musta oikeen tuli?

Paha suustas?

JuhaS14 kirjoitti:Mä en kyllä ymmärrä noita palveluita, koska jos mä haluan jotain tehdä niin teen sen. Tää on vähän kun, että ne opettaa muita jotka ei itse osaa. Sama juttu listaamisten ja kaiken elämänhallintaan liittyvien juttujen kanssa. Mun mielestä elämää ei pidä hallita, life is just a flow. Ja liika suunnittelu pilaa vaan kaiken, ilman kässärii sujuu aina parhaiten.
Noh, jotkut meistä kasvoi aikuisiksi, mutta ymmärrän että monilla miehellä voi olla hieman vaikeata sen suhteen ja hyvä niin, naisilla ku ylensä on tota pleastamisviettiä joka basistille. Kokeileppas improvisoida OIKEATA elämää perheineen kakaroineen, talo- ja autolainalla ja koiralla, joka se vanhin kakara ei sittenkään ulkoiluta ite. Kyllä tollainen sivusto antaa ihmisille hieman struktuuria siihen haaveiluun ja on mielestäni toteuttamisen arvoinen ajatus. Sinä ehket ole kohderyhmä siihen, mutta eihän se nyt tee ideasta sentään huono?
Käyttäjän avatar
Peetra

ViestiKirjoittaja micfire » Ke Touko 26, 2010 10:45

JuhaS14 kirjoitti:Mä en kyllä ymmärrä noita palveluita, koska jos mä haluan jotain tehdä niin teen sen. Tää on vähän kun, että ne opettaa muita jotka ei itse osaa. Sama juttu listaamisten ja kaiken elämänhallintaan liittyvien juttujen kanssa. Mun mielestä elämää ei pidä hallita, life is just a flow. Ja liika suunnittelu pilaa vaan kaiken, ilman kässärii sujuu aina parhaiten.

En mä kyllä ymmärrä Tarkkamarkankaan tapaista settiä. Itse oon sitä mieltä, että kun se liksapäivä on niin sen päivän sä oot kuningas - sä voit tehdä just miltä susta tuntuu. Noita päiviä on kuitenkin niin helvetin vähän vuodessa (joku 60). Kuluttaminen on kuitenkin paras tapa torjua lamaa. Eli kun liksa tulee tilille, niin hyvää safkaa, helvetin hyviä juomia, helvetin kalliita naisia ja uutta relettä & pukuu & lenkkarii kaappiin - ihan just miltä susta tuntuu vaan. Anna mennä!

Mä en koskaan suunnitellut, säästellyt tai liikaa kelaillut ja kattokaa mitä musta oikeen tuli? :D Nyt on naama tuttu Pasilan poliisiasemalla, Ylioppilaslehdessä, Seiskassa ja nimenkin useimmat tietää :D

Tulipa filosofista settiä.

Eipä tähän voi oikein muuta kommentoida kuin :roll:
Käyttäjän avatar
micfire

ViestiKirjoittaja Bemmu » Ti Kesä 01, 2010 11:33

Kaipasin nappia, josta homman pääsee aloittamaan. Luin "1. Start a list of your life goals." ja ajattelin että okei kokeillaan, mutten keksinyt heti mistä hommassa pääsee alkuun, joten kuvittelen että normaalikäyttäjistä iso osa tuossa kohtaa lähtee sivuilta pois. Muuten näyttää ihan hyvältä.

Jos haluat lisää palautetta, niin mene news.ycombinator.com, tee tunnus ja postaa linkki palveluusi ja titleksi "Ask HN: Please review my site (www.bucketlist.net)".
Bemmu

ViestiKirjoittaja MrHakala » Ke Kesä 02, 2010 23:12

Totta ... se nyt jotenkin jäi :)
Web 2.0 cartoon tyyppistä grafiikkaa on tilauksessa. Siteä odotellessa http://www.bucketlist.net/
Käyttäjän avatar
MrHakala

Paluu Verkkopalveluita