Googlen rangaistus

Keskustelua Googlen päivityksistä (update). Koska tulee seuraava?

Re: Googlen rangaistus

ViestiKirjoittaja Leppoisa » Pe Maalis 04, 2011 18:13

Jude Vihervaara kirjoitti:Jos kyseessä olisi yksi tai kaksi sivua – tai vaikka kymmenen, saattaisin jopa kiinnittää asiaan huomiota, mutta kun pudotus on 60 - 200 pykälää alaspäin, sillä ei ole enää mitään merkitystä. Kun mulla on hakusanaa vastaava .fi-päätteinen domain ja se löytyy vasta kuudennelta sivulta ja siitäkin on title riisuttu pois, ei kyseessä ole juuri muuta kuin melko mielivaltainen pudotus. Tätä ennen ko. saitti oli sijoilla 1-2 kilpaillen alan verkkokaupan kanssa, jonka domain oli lähes sama kuin minulla.

Itselläni kävi juuri samalla tavalla, kun esim. domainin nimellä etsii, niin saitit löytyvät 5-7 sivulta. Minulla näissä saiteissa yhteistä Googlen Webmaster tools ja Google Analytics. Joten pitääkö tassä alkaa käyttään Analyticsin tilalta AWStatsia ja olla liittämättä sivuja Webmaster toolsiin? :D

Mistä muuten voi reklamoida Googlelle penaltysta?
Leppoisa

ViestiKirjoittaja Jude Vihervaara » Su Maalis 06, 2011 12:43

Löysinpä aika vittumaisen jutun:

joku oli avannut Bloggerilla mitättömän parin artikkelin blogin ja oli kopioinut suoraan meikäläisen sisältöä toiseen artikkeliin. Ei siinä muuten mitään, mutta ko. sisältö oli pätkä, jossa mulla oli melko monta affilinkkiä listana ja kaveri oli kopioinut sen affilinkkeineen minun affitunnuksilla. Toinen artikkeli vain linkitti mun saitille muuten vaan. Jos minä olisin Googlen portinvartija, niin ensimmäiseksi mulla tulisi mieleen että kaveri yrittää kalastella lisää affiliikennettä toisilta sivuilta ja uuden Google ID:n avulla.

Voisikohan tässä olla penaltin syy?
Käyttäjän avatar
Jude Vihervaara

ViestiKirjoittaja TBone » Ke Maalis 30, 2011 7:29

TBone kirjoitti:Nyt täällä myös yhdellä blogilla havaittu "yhdessä yössä" ykkössivun keulapäästä kasisivulle -ilmiö useilla tärkeillä hakusanoilla. Seurataan tilannetta josko olisi normaalia tanssahtelua, mutta liikennemäärän laskeminen yli 80% ei tietenkään ole kovin kivaa ...

Liekö sitten ollut Googlen tanssia. Yhdessä yössä laski liikenne 80% ja niin myös yhdessä yössä 26 päivää myöhemmin palautui lähes ennalleen. Sitä on vaikea arvata oliko tekemälläni sivuston uudelleenarvioimispyynnöllä jotain apua.
TBone

ViestiKirjoittaja heksa1982 » Su Huhti 17, 2011 19:15

KS. http://en.wikipedia.org/wiki/Sandbox_effect

Jos olet lisännyt esim. "pikalaina" tai vastaavan termin sivustolle voi 100 sijan tiputus
tulla nopeastikkin.
heksa1982

ViestiKirjoittaja jt` » Ti Huhti 19, 2011 9:43

Milläs olette tällasista penaltyistä nousseet vai onko nousua edes mahdollista tehdä?
jt`

Edellinen

Paluu Googlen päivitykset