AdSense ikäraja?

Google AdSense

AdSense ikäraja?

ViestiKirjoittaja nico » Ma Elo 27, 2007 9:45

Onko AdSensellä jotain ikärajaa tai kuinka nuori voit olla Suomessa jos haluat liittyä AdSenseen?
Käyttäjän avatar
nico
Admin

Re: AdSense ikäraja?

ViestiKirjoittaja mRkukov » Ma Elo 27, 2007 10:25

nico kirjoitti:Onko AdSensellä jotain ikärajaa tai kuinka nuori voit olla Suomessa jos haluat liittyä AdSenseen?

Adsense rekisteröitymislomake kirjoitti:• Maksun saajan nimesi on vastattava pankkitilisi nimeä.
• Maksun saajan on oltava vähintään 18-vuotias voidakseen osallistua AdSense-ohjelmaan.

Itse rikoin tuota sääntöä kun rekisteröidyin, olin muistaakseni pari kuukautta alle 18. (eli kaikki on sallittua kunhan ei jää kiinni) :wink:

Edit: Eli osallistua saa alle 18 vuotias, mutta maksuja hänelle ei saa tulla (saa osallista vanhempien nimellä ja tilinumerolla, kai?).
mRkukov

ViestiKirjoittaja timore » Ti Elo 28, 2007 12:10

Minäkin liityin alaikäisenä mukaan, mutta tilitykseen oikeuttavaa määrä ei tullut kokoon ennenkuin olin 18.
Käyttäjän avatar
timore

ViestiKirjoittaja octo » Ke Elo 29, 2007 14:33

Alaikäiset eivät voi solmia sopimuksia!

Toisin sanoen alle 18-vuotias ei voi liittyä AdSense-ohjelmaan. Tuo lukee siellä ihan niiden sopimusehdoissa muutenkin. Anyways, todennäköisesti Google ei henkilötietoja tarkista väestörekisterikeskuksesta....

Jos ei riitä ikä, niin olemassa keino avaamalla tilin yrityksen nimiin. Alaikäinen voi rekistöröidä toiminimen tai jopa mahdolliesti perustaa KY:n huoltajan suostumuksella. Jälkimmäisessä tapauksessa voidaan tili sitten avata vaikka äänettömän yhtiömihen nimiin...
octo

ViestiKirjoittaja zhoop » To Loka 18, 2007 15:07

Itse liityin mukaan aika reilustikkin alle 18-vuotiaana. Tuloja oli ehtinyt kertyä noin 70 dollaria, kunnes otin yhteyttä Googleen kysyäkseni saanko olla mukana. Menetin keräämäni tulot, mutta vastapainoksi saan liittyä mukaan uudelleen kun täytän 18 vuotta :wink: (tämä muuten oli ihan oma ehdotukseni...)
zhoop

Paluu AdSense