Linkkiyksikön ja mainosyksikön risteytys?

Google AdSense

Linkkiyksikön ja mainosyksikön risteytys?

ViestiKirjoittaja Stiil » Su Elo 19, 2007 23:25

Olen tässä muutaman päivän jo havainnut sivustollani tavallisten mainosyksiköiden lopussa linkkiyksikön kaltaisia linkattuja aiheeseen liittyviä sanoja, mutten ole uskaltanut klikata ja katsoa mitä niiden takaa löytyy (kun on oma sivusto kyseessä).

Onko nyt siis tapahtunut jonkinlainen automaattinen linkkiyksikön liittäminen mainosyksiköiden alareunoihin ja voinko jotenkin päättää näytetäänkö linkkejä vai ei? Epämääräisyyttä lisää se että niitä ei jokaisella sivulatauksella näytetä, vaan melko satunnaisesti. Vainoharhaisena tulee tietysti mieleen myös että olenko kenties saanut jotain adsense-mainoksia muokkailevaa spämmisoftaa koneelleni? :D

Googlen sivuilta tästä varmasti löytyisi tietoa, mutta olen laiska ja saadaanpa uutta keskusteltavaa. :)

Ja mikäli tätä ei tapahdu omalla sivustollasi, niin tuolta niitä ainakin voi satunnaisesti bongata: www.motot.net
Stiil

Re: Linkkiyksikön ja mainosyksikön risteytys?

ViestiKirjoittaja mRkukov » Su Elo 19, 2007 23:28

Stiil kirjoitti:Vainoharhaisena tulee tietysti mieleen myös että olenko kenties saanut jotain adsense-mainoksia muokkailevaa spämmisoftaa koneelleni? :D

Sama minulla. Emme ole siis yksin.

Kenelläkään lisätietoa? (minäkin olen laiska) ;)
mRkukov

ViestiKirjoittaja 2K » Ma Elo 20, 2007 9:50

Muistaakseni tuosta oli juttua jo pari viikkoa sitten jenkkipuolen SEO-blogeissa. Eli kyseessä on aito googlen mainosyksikkö... Uutta ovat myös "pyöristetyt kulmat" optio adsense-mainosten kehyksissä.
2K

Paluu AdSense