Adsensen tili suljettu, muita kohtalotovereita?

Google AdSense

Adsensen tili suljettu, muita kohtalotovereita?

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Pe Syys 01, 2006 9:31

Tonne toiseen topicciin jo pitkälti vuodatin, tsekatkaapas läpi:

http://www.arkku.net/forum/viewtopic.ph ... c&start=30

Vastaavia tapahtumia kellään?
JuhaS14

ViestiKirjoittaja Teemu » Pe Syys 01, 2006 9:50

Minulta on myös suljettu tili! Tosin taisi olla hieman itsessäkin vikaa :D Nyt käytän sitten Chitikan mainoksia, jotka ei tietääkseni laske turhia klikkauksia.
Teemu

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Pe Syys 01, 2006 10:18

Teemu kirjoitti:Minulta on myös suljettu tili! Tosin taisi olla hieman itsessäkin vikaa :D Nyt käytän sitten Chitikan mainoksia, jotka ei tietääkseni laske turhia klikkauksia.

Jep. Mua vaan risoo kun varsinaisesti mitään väärää ei ole tehty. :/

Onko missään lisätietoa Chitikasta?
JuhaS14

ViestiKirjoittaja Teemu » Pe Syys 01, 2006 11:25

Ainakin Chitikan kotisivulta löytyy jotain infoa: https://chitika.com/
Teemu

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Pe Syys 01, 2006 11:29

Teemu kirjoitti:Ainakin Chitikan kotisivulta löytyy jotain infoa: https://chitika.com/

Chitika näköjään hyväksyy vaan englanninkieliset sivut, joten ei tule kysymykseen...

Ikävin tuossa Googlessa on tuo tapa millä nuo ilmoitukset laitetaan:

a) Niillä on aina sama pohja. Eivät ota kantaa mihinkään.

b) Kukaan henkilö ei noita maileja allerkijoita. Koitin soittaa Googleen ja sinne ei pääse ellei tiedä kenen kanssa haluaa puhua. Onko teillä kellään mitään yhteystietoja Googleen? Mihin voisi soittaa ja puhua ihan henkilökohtaisesti.
JuhaS14

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Pe Syys 01, 2006 12:03

Käyttöehtoihinhan ne on laittanu että Google voi milloin vaan millä vaan syyllä sulkea tilin.

Mietin tässä että onkohan tuo ihan Suomen lain mukaista? Harkitsen oikeasti vakavasti rikosilmoituksen tekemistä Googlea kohtaan. Hankalaksi asian tekee se vain, että Google ei ota mitään yhteyttä kenenkään henkilökohtaisella nimellä.

Jos Suomessa tehdään bisnestä, niin tulisihan niiden toimia myös Suomen lakien mukaisesti.
JuhaS14

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Pe Syys 01, 2006 12:14

Seuraavan viestin laitoin Googleen, katsotaan mitä vastaavat:

Hei,

Suljitte Adsense-tilini tänään ja sisässä oli noin 250e rahaa.

Vetoatte siihen että liittyy johonkin tiliin jota on käytetty väärin, tapauksesta käytiin pitkä vääntö aikanaan teidän kanssanne. Kyseinen tapaus liittyy DNSF Ry:n admin@dnsf.org -tiliin, kyseessä on siis yhdistyksen tili - yhdistyskään ei minkäänlaista "rikettä" tehnyt, vaan eräs yhdistyksemme jäsen **** ****@dnsf.org -tili joka klikkaili OMILLA erillisillään sivuillaan olevia mainoksia.

Minulla oli toki salasanat tiedossa adsenseen myös admin@dnsf.org -tilin osalta, koska olen kyseisen palvelun webmaster - rahat eivät kuitenkaan tulleet minulle kuten ei myöskään *****, vaan rekisteröityneelle yhdistykselle ja tästä voidaan teille toimittaa ihan yhdistyksen kirjanpito joka on virallinen.

Tyydyimme silloin näihin teidän "automaattivastauksiin" ja jätimme asian sikseen, vaikka DNSF Ry oli toiminut hyvänä kumppaninanne ja sivusto tuotti yhdistykselle noin 300-350$ per kuukausi.

Nyt kuitenkin suljette myös henkilökohtaisen tilini, joka ei liity DNSF Ry:hyn millään muulla tavalla kun a) minulla on @dnsf.org -sähköpostiosoite ja b) sivustot sijaitsevat samalla palvelimella kun DNSF Ry:n www.dnsf.org -sivusto.

Minun tililläni ei ole klikkailtu todellakaan mitään turhaan, muutaman kerran olen vahingossa itse klikannut mainoksia ja ilmoittanut niistä teille ITSE että ottakaa joku summa pois kun hiiri on vahingossa niihin osunut, olette vastanneet että asia on ok. plä plä plä. Joka on mielestäni ihan reilua - ilmoittaa näistä klikkauksista.

Tämä ei ole suomen lain mukaista ja mikäli tiliäni (juha@dnsf.org) ei palauteta käyttöön hyvässä hengessä, niin teen rikosilmoituksen Suomesssa Googlesta, käyttöehdoissanne lukee että Google voi milloin vain sulkea tilin, mutta kuluttajasuoja-asiamiehen ja poliisin mukaan tämä voi olla hieman arveluttavaa toimintaa Suomen lain mukaisesti. Tämä ei varmastikaan ole teille hyvää mainosta ja minultakin vaatii turhaa työtä, joten eikö voitaisi hyvässä hengessä palauttaa tilini käyttöön?

Toivon myös saavani jonkun henkilön kenen kanssa voin jutella asiasta, minua ei kiinnosta jutella nimettömän "Google Adsense -tiimin" kanssa asiasta. Joten voitteko laittaa mailiinne myös kuka käsittelee tätä asiaa?

Katson olevani hyvä kumppani teille, joten olisitteko te myös hyvä kumppani minulle?

Ystävällisin terveisin,

Juha Söderholm

---
JuhaS14

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » Pe Syys 01, 2006 12:21

Oho! Google vastasi ekaan avautumiseeni ja tutkivat asiaa:

"Hei Juha,

Kiitos sähköpostistasi.

Yritämme ratkaista ongelman mahdollisimman pian. Lähetämme sinulle
sähköpostia heti, kun tiedämme enemmän. Kiitos kärsivällisyydestäsi
käsittelyn aikana. Kerrothan, jos voimme sillä välin auttaa sinua jonkin
muun ongelman yhteydessä.

Ystävällisin terveisin,

Google AdSense-tiimi
"
JuhaS14

ViestiKirjoittaja Tomppa » Pe Syys 01, 2006 20:28

Todennäköisesti tässä käy niin, että viimeiset saamatta jääneet tulosi tulevat shekkinä jonkin kuukauden kuluttua, mutta tili pysynee suljettuna. Joitakin tilin palautuksia on tosin tehty. Nämä ovat kuitenkin olleet harvinaisia ja kyseessä on ennemmin ollut suuren kokoluokan julkaisija. Adsensessa alle $1000/kk julkaisia on periaatteessa yhtä tyhjää (automaattivastaukset sähköposteihin jne.).

Onnea kuitenkin :)
Käyttäjän avatar
Tomppa

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » La Syys 02, 2006 1:43

Tomppa kirjoitti:Todennäköisesti tässä käy niin, että viimeiset saamatta jääneet tulosi tulevat shekkinä jonkin kuukauden kuluttua, mutta tili pysynee suljettuna. Joitakin tilin palautuksia on tosin tehty. Nämä ovat kuitenkin olleet harvinaisia ja kyseessä on ennemmin ollut suuren kokoluokan julkaisija. Adsensessa alle $1000/kk julkaisia on periaatteessa yhtä tyhjää (automaattivastaukset sähköposteihin jne.).

Onnea kuitenkin :)

Periaate on periaate ja mä aion tosiaankin tehdä rikosilmoituksen asiasta, jossei se ratkea.
JuhaS14

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » La Syys 02, 2006 1:56

Toiminimi Google Finland Oy 28.06.2006 Prh
Yritysmuoto Osakeyhtiö 28.06.2006 Prh
Kotipaikka HELSINKI 28.06.2006 Prh
Yrityksen kieli Suomi Veroh
Päätoimiala Mainostoimistot 10.04.2006 Veroh
Postiosoite c/o Asianajotoimisto Hannes Snellman Oy, 20.06.2006 Yht
Eteläranta 8
00130 HELSINKI

Jaahas, lähtee Hannes Snellmaniin postia....
JuhaS14

ViestiKirjoittaja nico » La Syys 02, 2006 16:28

Lycka till ja ilmoittele miten asia etenee. Mielenkiintoista...

Ja mehän ollaan juteltu jo aikaisemmin kalamiehiä kun ollaan, mutta ihan virallisesti - Tervetuloa optimointi.com:iin!

P.S. Googlehan on etsinyt country manageria jo keväästä asti, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Ei siis ole mitään virallista tahoa jonka kanssa voisit täällä puhua asiasta. Snellmanin juristit ei itse Googlen juttuihin vastaile. Ainakin sitten helpottaa kun saavat jonkun fyysisen henkilön tänne hoitamaan hommia.
Käyttäjän avatar
nico
Admin

ViestiKirjoittaja JuhaS14 » La Syys 02, 2006 18:35

nico kirjoitti:Lycka till ja ilmoittele miten asia etenee. Mielenkiintoista...

Ja mehän ollaan juteltu jo aikaisemmin kalamiehiä kun ollaan, mutta ihan virallisesti - Tervetuloa optimointi.com:iin!

P.S. Googlehan on etsinyt country manageria jo keväästä asti, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Ei siis ole mitään virallista tahoa jonka kanssa voisit täällä puhua asiasta. Snellmanin juristit ei itse Googlen juttuihin vastaile. Ainakin sitten helpottaa kun saavat jonkun fyysisen henkilön tänne hoitamaan hommia.

Noi sopimukset on myös aika mielenkiintoisia:

Kuulemma sopimus on Kalifornian lain mukainen ja valitukset menee sinne. :D Ai ne voi päättää mihin valitukset menee? Jos Suomessa tehdään bisnestä ja sitä tehdään suomeksi, niin MIELESTÄNI sopimuksesta tulisi voida myös valittaa Suomen oikeusjärjestelmään ja sen tulisi TÄYTTÄÄ sen normit.

Hitusen vihainen koko tapauksesta, annan niille pari viikkoa aikaa selvittää asiaa ja sen jälkeen marssin polisin juttusille. Jos jollain on vastaavia tapauksia niin ilmoittakaapa mulle:

juha@dnsf.org / 050-405 3169.
JuhaS14

ViestiKirjoittaja moleskine » La Syys 02, 2006 19:39

JuhaS14 kirjoitti:Hitusen vihainen koko tapauksesta, annan niille pari viikkoa aikaa selvittää asiaa ja sen jälkeen marssin polisin juttusille.

Ihan uteliaisuuttani, oleteko keskustellut asiasta kenenkään lainoppineen kanssa?

Vaikka projektisi osoittaakin reipasta kansalaisaktivismia, suosittelisin kuitenkin vetämään happea hieman välissä ennen etenemistä.

Hannes & Snellmann on Suomen johtavia asianajotoimistoja, ja nopeasti voisi veikata heidän katsoneen läpi näiden sopimuksetkin. Ja jos asia on näin, sopimukset ovat varmasti erittäin pitävällä juridisella pohjalla.

Samaten (korjatkaa, jos olen väärässä) poliisi ei käsittääkseni ratko sopimuskiistoja. Niitä varten on olemassa omat väylänsä välimiehineen sun muineen (joista joku tarkemmin perhetynyt varmasti osaa kertoa lisää :-) ) Eli en katsoisi, että tässä tapauksessa on mitään syytä vaivata Poliisia asialla - heillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ja heillä on varmasti muutakin tekemistä.

Disclaimerina: Älä ota tätä niin, että olisin sinua vastaan. Yritän vain tässä tuoda parhaaseen tietämykseeni perustuvan arvion, jotta et teloisi itseäsi turhan isoille kolhuille ;-)
moleskine

ViestiKirjoittaja nico » La Syys 02, 2006 20:00

Ai ne voi päättää mihin valitukset menee?
Joo näin se on. Ja sopimushan on heidän tekemä jonka olet allekirjoittanut. Moniko on lukenut läpi AdSense "sopimuksen" ennen allekirjoittamista :-).

Anyway Juhan casesa on kai kysymys siitä että automaattiset tarkistukset ovat antaneet porkut hänelle ja jos asia on kuten Juha minulle kerroit "vika" ei ole suoraan sinun vaan automatisoidun tarkistuksen moka. Ei automatisoidut järjestelmät ja tarkistukset voi olla 100 % oikeassa.

Jos saat jonkun kuuntelemaan asiaasi niin asia voi selvitä, mutta juridisesti sinulla ei ole luultavasti pienintäkään mahdollisuutta edetä asiassa. Muista että kyse on Googlesta. Kokemuksesta voin sanoa että tällaisissa tapauksissa paras lähestymistapa on olla nöyrä, asiallinen, leikkiä "tyhmää" ja ihmetellä miten nyt näin tapahtui. Jos huutaa, uhoo tai vaatii jotain joutuu valitus mappi Ö:hön ja sähköpostisi roskapostisuodattimen listalle.
Käyttäjän avatar
nico
Admin

Seuraava

Paluu AdSense